fbpx
FAQ

De koffies met de namen: The Blend, Gusto en Ethiopia zitten vanaf juni 2020 in een rode verpakking i.p.v. een groene verpakking. We nemen je graag mee op onze reis die uiteindelijk geleid heeft tot deze nieuwe verdeling over de groene en rode verpakkingen in ons assortiment.

WAAROM ZITTEN SOMMIGE KOFFIES INEENS IN EEN RODE VERPAKKING DIE EERDER IN EEN GROENE VERPAKKING ZATEN?

Dit hebben we gedaan omdat we opnieuw ons assortiment tegen het licht hebben gehouden en het voor onze klant eenvoudiger willen maken om voor hem/haar een passende koffie te kiezen.  Aan de koffie zelf verandert uiteraard niets!

Het idee bij de indeling (kleuren) van de verpakking is als volgt:

GROEN:

De groene verpakkingslijn bestaat vanaf nu uit koffies met een toegankelijk smaakprofiel (vol, zoet, met bijvoorbeeld chocolade tonen). Deze zijn bedoeld voor de klant die de overstap wilt maken van “gewone” supermarkt- naar specialty koffie of simpelweg houdt van klassieke koffie die ook goed smaakt met melk.  Deze koffies zijn veelzijdig en uiteraard voor alle filter & espresso zetmethodes gebrand.

ROOD:

De rode verpakkingslijn bestaat vanaf nu uit koffies met een iets complexer smaakprofiel;

Deze zijn bedoeld voor de klant die al bekend is met specialty koffie en op zoek is naar meer uitdaging in smaken, graag verschillende koffies probeert.

De koffies met de namen: The Blend, Gusto, en Ethiopia zitten daarom vanaf juni 2020 in een rode verpakking i.p.v. een groene verpakking. Zij vallen in deze laatste categorie.

WELKE KOFFIES VALLLEN NU PRECIES IN DE GROENE YEAR ROUND LIJN?

De Bombita, Easy Rider, Soulmate en onze Decaf.

WAT BETEKENT ‘YEAR ROUND’ EIGENLIJK?

Dat deze koffies zijn het hele jaar door beschikbaar zijn.

WELKE KOFFIES VALLEN IN DE RODE YEAR ROUND LIJN ?

De Gusto, The Blend, de Ethiopia, de Colombiaanse Inga Aponte en de Kenia Ndaroini AA/AB.

 

WAT IS HET VERHAAL ACHTER HET DESIGN EN DE VERPAKKING?

Het groen van de Year Rounds is een “ode”  aan de natuur. Koffie is een natuurproduct en wij vinden dat de natuur met respect behandeld moet worden. Het rood verwijst naar de aarde in Ethiopië, de geboorteplaats en de bakermat van koffie.

VAN WELK TYPE PLASTIC ZIJN DE ZAKKEN GEMAAKT?

De verpakking is 100% plastic. Dit betekent dat je het kunt scheiden bij het plastic afval. Het is samengesteld plastic (nummer 7), bestaande uit PET/PET-Alox/PE-WIT (ala-free).

WAAR VIND IK INFORMATIE OVER DE ORIGINE VAN MIJN KOFFIE?

Op de achterkant van iedere koffieverpakking staat een korte omschrijving en een QR code die direct leidt naar de productdetailpagina van deze specifieke koffie op de website. Alle informatie over de boer vind je terug op de factsheets, die te downloaden zijn via deze pagina’s

DE PERFECTE BRANDING

Toen we nog op de klassieke manier koffie brandden, brandden we de bonen “donkerder” voor espresso en “lichter” voor een filter-koffie. Maar gaandeweg zijn we steeds meer gaan geloven in het branden van de boon, en de daarbij behorende aroma’s die worden ontwikkeld, in plaats van uitgaan met wat voor zet-methode de koffie zal worden gezet. Vandaar; ‘The Perfect Roast’, waarbij de bonen zo worden gebrand zodat jij met elke zet-methode de heerlijkste koffie kan maken. Bij elke productpagina van onze koffies kun je daarom voor zowel filter als espresso een advies-recept vinden.

KAN IK DE KOFFIES KOMEN PROEVEN?

Jazeker! De koffies zijn beschikbaar in onze bar op Kerkstraat 96, Amsterdam. Dat is tevens een ontbijt-en lunch locatie met een regelmatig wisselend menu. Onze ervaren barista’s vertellen je graag meer. Wil je nog beter weten hoe je koffie zet, hoe je zelf latte art maakt of wil je graag een smaak workshop doen? Dat kan ook op deze locatie bij The Bocca School of Coffee.

ALGEMEEN

BIEDEN JULLIE WORKSHOPS AAN?

Jazeker, de Bocca School of Coffee organiseert workshops voor zowel zakelijke klanten als particulieren op onze locatie op Kerkstraat 96 te Amsterdam. Voor zakelijke klanten organiseren we iedere woensdag en vrijdag basis espresso, molen- en latte art workshops. Stuur een mail naar workshop@bocca.nl met de namen van je personeel, de gewenste training, datum en tijdstip. Ben je nog geen klant bij ons? Geen probleem! Mail naar info@bocca.nl en we nodigen je uit om onze koffies te komen proeven en ons te leren kennen. Ook voor particuliere koffieliefhebbers bieden we workshops aan. Neem een kijkje op de Bocca School of Coffee pagina of ga direct naar de shop om het huidige aanbod te bekijken. Meer informatie? Ga naar bocca.nl/bocca-school-of-coffee.

HOE KAN IK MEER TE WETEN KOMEN OVER JULLIE KOFFIE OF DE ACCESSOIRES?

In de webshop kun je bij iedere koffie of accessoire item verder klikken voor meer informatie. Wil je meer leren over koffie zetten? Schrijf je in voor een workshop bij de Bocca School of Coffee. Voor overige specifieke vragen kun je altijd mailen naar klantenservice@bocca.nl .

WIL JE FEEDBACK GEVEN OP ONZE KOFFIE?

Heel graag! We zijn altijd benieuwd wat je van onze koffie en service vindt – positief danwel negatief. Mail naar klantenservice@bocca.nl of review en rate ons op Facebook.

VERKOPEN JULLIE ESPRESSOMACHINES EN VOLAUTOMATEN?

Ja, we werken met de volgende merken: La Marzocco, Synesso, Kees van der Westen, Vibiemme, Pavoni en JURA. Mail naar klantenservice@bocca.nl en vertel waar je naar op zoek bent, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN FAIR TRADE EN DIRECT TRADE?

FAIR TRADE: Dit is een sociale beweging die begon in 1960, om de wereld bewust te maken van het feit dat koffieboeren onderbetaald werden. Fair Trade zorgde ervoor dat er een Fairtrade Minimum Prijs kwam om boeren voor hun koffie te betalen. Echter moeten boeren betalen om gecertifieerd te worden – en alleen coöperaties maken hier kans op (niet de kleine, individuele boeren). En zelfs dan geeft het keurmerk niet direct de garantie dat de boeren die de koffie produceren het extra geld daadwerkelijk ontvangen. Bovendien is Fair Trade niet gebaseerd op de kwaliteit van de koffie, maar op grondstof. Voor hen is koffie ‘gewoon’ koffie.
DIRECT TRADE: Bij Direct Trade valt een tussenorganisatie – zoals Fair Trade – weg. Boeren ontvangen minimaal 40% meer geld dan via Fair Trade, wat hen de kans geeft om te investeren in kennis en machines. Het heeft een positief effect op de boer, de natuur, milieu en het stimuleert de kwaliteit van de koffie. Direct Trade werkt ook goed omdat het vertrouwen en respect tussen de boer en de importeur – of brander – bouwt. Daarom werken we alleen met partners die koffie op deze manier verhandelen.

WAT IS OPERATION CHERRY RED?

Dit project heeft als doel om de kwaliteit van de koffie in onder andere Ethiopië, Kaapverdië en Indonesië te verbeteren. Onze leverancier Trabocca investeert onder andere in machines en educatie voor de boeren. Het idee is om boeren te stimuleren alleen de rode, rijpe bessen te plukken. Als de koffie een bepaalde score behaalt tijdens kwaliteitschecks (zowel in Ethiopië als Amsterdam gedaan), ontvangen de boer een premium of bonus.

WAAR WORDT BOCCA GESCHONKEN?

Stuur een email naar klantenservice@bocca.nl en we sturen je een lijst klanten bij jou in de buurt.

WAAR ZIJN JULLIE GEVESTIGD?

AMSTERDAM: Onze espressobar, winkel en trainingsruimte is gevestigd aan Kerkstraat 96 te Amsterdam. We zijn dagelijks geopend en ontvangen je graag met koffie en cake. En vergeet niet ons koffie assortiment en onze accessoires te checken!
DRONTEN: Onze branderij en kantoor zijn gevestigd aan De Regge 37 te Dronten, zo’n uurtje rijden vanaf Amsterdam. Hier branden en verpakken we onze koffie. We serveren hier geen koffie, maar je bent altijd welkom op een doordeweekse dag om koffie te kopen (alleen cash).

WEBSHOP

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Binnen Nederland: 250g koffie is € 1,99, 250g tot 24kg coffee is €6.05. Buiten Nederland: kosten zijn afhankelijk van het gewicht van de bestelling en het land. Vul je postcode in in de checkout om de verzendkosten te berekenen.

WAT IS DE LEVERTIJD?

Dat hangt af van het land en type bestelling. Binnen Nederland versturen we orders binnen een dag, voor orders die voor 12.00u geplaatst worden op doordeweekse dagen. Alle andere bestellingen worden binnen twee werkdagen behandeld. Let op: onze Specials (rode verpakking) kunnen iets langer duren. Ook internationale bestellingen duren iets langer, afhankelijk van het specifieke land van bestemming. Onze Year Round abonnementen gaan in op het moment van bestellen. De Roaster’s Choice abonnementen worden iedere eerste week van de maand verstuurd. Mail naar klantenservice@bocca.nl of bel de branderij op +31 (0) 321 314 667 voor de exacte leverdatum.

KAN IK PRODUCTEN RETOUR ZENDEN?

We kunnen geen koffie terugnemen, gezien de houdbaarheid. Echter willen we heel graag dat je blij bent met je aankoop. Als je niet tevreden bent met je koffie, bel ons dan binnen een week na de levering. Als er iets mis is met je accessoires maken we dat uiteraard goed. Echter kunnen we we geen items terug nemen die naar behoren werken. Let op: is er iets mis met je bestelling? Stuur het dan binnen een week terug naar onze branderij in Dronten. We accepteren geen retouren in onze bar in Amsterdam. Ruilen is helaas niet mogelijk, maar een korting op een volgend product wel.

HOE STUUR IK EEN PRODUCT TERUG?

Stuur een mail naar klantenservice@bocca.nl met je naam, adres en reden van retour. We zullen zo snel mogelijk reageren met een ordernummer en retouradres. Stuur alsjeblieft het product terug in de originele verpakking – met het ordernummer duidelijk op de doos geschreven.

WAT BETEKENT DE SIGN-UP FEE VAN EEN ROASTER’S CHOICE SUBSCRIPTION?

Voor de Roaster’s Choice abonnementen gebruiken we een sign-up fee van € 0,01 om je bankrekening te verifiëren. Vanaf dat moment wordt het volledige maandbedrag automatisch iedere 20ste van de maand afgeschreven.

SUBSCRIPTIONS

WANNEER ONTVANG IK MIJN BESTELLING?

Dat hangt af van het type abonnement dat je hebt. Roaster’s Choice abonnementen worden iedere eerste week van de maand verstuurd. Year Round abonnementen starten op het moment van bestellen. Je eerste koffie wordt binnen drie dagen na besteldatum geleverd. Wil je de exacte leverdatum weten? Bel of mail naar de branderij +31 (0) 321 314 667 en customerservice@bocca.nl.

HOE KAN IK MIJN ABONNEMENT PAUZEREN?

In de My Bocca portal kun je zelf iedere gewenst moment je abonnement pauzeren. Ga hiervoor naar www.bocca.nl en klik op het icoontje van de portal rechtsboven in het scherm. Heb je al een My Bocca account? Log dan in met je emailadres en wachtwoord. Heb je al eens bij ons besteld, maar heb je nog geen account aangemaakt? Dan staat je emailadres al wel in ons systeem en hoef je alleen nog een wachtwoord op te vragen. Klik hiervoor onder het linker LOG IN blok op Lost your password?, vul je emailadres in en je ontvangt direct in je mailbox een link om je wachtwoord te resetten. Log vervolgens in met je emailadres en zojuist aangemaakte wachtwoord.
In de portal klik je vervolgens in het menu op Subscriptions. Bovenaan staat je huidig lopende abonnement. Klik op View om dit abonnement te openen en klik vervolgens op Suspend om het te pauzeren. Je abonnement heeft nu de status on hold. Wil je je abonnement weer reactiveren? Ga dan opnieuw naar je account en klik op Reactivate om dit te doen.

HOE KAN IK MIJN ABONNEMENT STOPZETTEN?

Wat jammer dat je ons gaat verlaten. Hopelijk heb je genoten van onze koffie. In de My Bocca portal kun je zelf iedere gewenst moment je abonnement stopzetten. Ga hiervoor naar www.bocca.nl en klik op het icoontje van de portal rechtsboven in het scherm. Heb je al een My Bocca account? Log dan in met je emailadres en wachtwoord. Heb je al eens bij ons besteld, maar heb je nog geen account aangemaakt? Dan staat je emailadres al wel in ons systeem en hoef je alleen nog een wachtwoord op te vragen. Klik hiervoor onder het linker LOG IN blok op Lost your password?, vul je emailadres in en je ontvangt direct in je mailbox een link om je wachtwoord te resetten. Log vervolgens in met je emailadres en zojuist aangemaakte wachtwoord. In de portal klik je vervolgens in het menu op Subscriptions. Bovenaan staat je huidig lopende abonnement. Deze heeft nu de status Active. Klik op View om dit abonnement te openen en vervolgens op Cancel om het stop te zetten. Let op: stopzetten kan alleen bij een unlimited abonnement. Abonnementen met een looptijd van 3 of 6 maanden lopen automatisch af en zijn niet tussentijds stop te zetten. Pauzeren kan uiteraard op ieder gewenst moment.

KAN IK DE HOEVEELHEID VAN MIJN ABONNEMENT WIJZIGEN?

Als je je abonnement wilt aanpassen, neem dan a.u.b. contact op met onze klantenservice: customerservice@bocca.nl

Dan kunnen we zien hoe we je kunnen helpen!

 

IS HET MOGELIJK OM MIJN KOFFIE PER 250G TE VERPAKKEN?

We bieden deze flexibiliteit voor al onze 6-maand en unlimited Year Round abonnementen. De 3-maand abonnementen en alle Roaster’s Choice subscriptions zijn alleen beschikbaar in 2 x 250g zakken (voor 500g) of 1kg zakken (voor 1, 2 en 3 kg).

WAT BETEKENT DE SIGN-UP FEE VAN EEN ROASTER’S CHOICE SUBSCRIPTION?

Voor de Roaster’s Choice abonnementen gebruiken we een sign-up fee van € 0,01 om je bankrekening te verifiëren. Vanaf dat moment wordt het volledige maandbedrag automatisch iedere 20ste van de maand afgeschreven.

KOFFIE

WAAROM VERKOPEN JULLIE GEEN GEMALEN KOFFIE?

Binnen 15 minuten na het malen verliest koffie zo’n 60% van zijn aroma’s. Ondanks hele goede verpakking kunnen we niet garanderen dat je de gemalen koffie in dezelfde conditie ontvangt als hoe hij bij ons de branderij verlaat.
Bovendien vraagt iedere zetmethode om een eigen specifieke maling. Daarom geven wij er de voorkeur aan dat je de koffie thuis maalt, op de maalstand die het beste bij jouw zetmethode past. We bieden dan ook een heel aantal (hand)molens aan in onze webshop.

HOE KAN IK MIJN KOFFIE ZO VERS MOGELIJK HOUDEN?

De vijanden van koffie zijn zuurstof, (zon)licht, hitte, vocht en sterke geuren. Daarom raden we je aan vers gebrande koffie op een donkere, droge en koele plaats te bewaren. Bewaar het niet in de koelkast: vocht zal de oliën en dus de smaak en geur aantasten. Kijk voor meer informatie op http://www.ncausa.org/About-Coffee/How-to-Store-Coffee

HOE LANG BLIJFT MIJN GEBRANDE KOFFIE GOED?

Koffie is op zijn best wanneer het binnen een en zes weken na branddatum wordt gedronken. Daarna verliest koffie snel zijn smaak, zelfs als je de verpakking nog niet hebt geopend. Daarom branden wij op bestelling. Dit zorgt ervoor dat jij het ‘ready to grind’ ontvangt. Gemalen koffie kan tot 14 dagen bewaard worden. Dat is de reden waarom we adviseren om koffiebonen te kopen en te investeren in een koffiemolen. In onze bar op de Kerkstraat in Amsterdam en in de webshop bieden we een selectie hoge kwaliteits (hand)molens.

WAT IS DE BESTE ZETMETHODE?

Er zijn verschillende manieren om koffie te zetten. De methode die je gebruikt hangt af van jouw voorkeur, omdat iedere methode verschillende kenmerken van de koffieboon benadrukt. De meeste mensen geven de voorkeur aan espresso voor een zo puur mogelijke koffie smaak. Filterzetmethodes brengen juist het natuurlijke, fruitige karakter van de bonen naar boven. Wil je meer weten? Stuur een berichtje naar klantenservice@bocca.nl of boek een van onze workshops.