Het FD - 7 mei 2019

Hoelang ploetert de koffieboer nog voort?

De koffieprijs is tot een extreem laag niveau gedaald. Het Financieele Dagblad schreef er een artikel over en interviewde onze oprichter Menno – tevens eigenaar van groene bonen handelaar Trabocca – over dit onderwerp.

“De koffieprijs staat op het laagste niveau in jaren. Tot wanhoop van miljoenen boeren is verbetering niet in zicht. Colombia pleit al voor het schrappen van de ‘oneerlijke en speculatieve’ koffieprijs. Vijf vragen over de crisis op een markt van ruim $200 mrd….”

Download het volledige artikel

KTC magazine - #31

Menno Simons – man met een zuivere missie

“Wat begon met een fascinatie voor die prachtige, rode bessen, is uitgemond in een specialty coffee bedrijf dat alle facetten van boeren tot bonen tot branden omvat. Groenekoffie-importeur Menno Simons van Trabocca trotseert knokploegen en omkoping om in Ethiopië en Kenia op een eerlijke manier te handelen.”

Discover Benelux - issue April 2018

Download het artikel hier

Entree Magazine - mei 2019

Van Bes tot Bocca

Nederlandse koffiebrander en -bar van wereldformaat
Artikel in Entree Magazine editie mei 2019 door Iris Kranenburg.

“Koffiebranderij Bocca Coffee Roasters en de bijbehorende bar in Amsterdam zijn niet meer weg te denken uit de Nederlandse koffie-scene. Hoe heeft oprichter Menno Simons dat voor elkaar gekregen? ”Onze succesfactor is dat we alles in eigen beheer doen.”

Coffee & Stories, maart 2018

Coffee Talk #12 – Menno Simons

Interview door Dani Bordiniuc

“Last year I had the amazing chance to sit down and talk with Menno Simons, the founder of Trabocca, a coffee importing business specialized on Ethiopia. Menno is the driving force behind the company’s innovation, sourcing and strategy worldwide.”

Lees het volledige interview hier